feb 07

www.schack.se läser vi att årets SM-grupp tas ut efter rating: Vem som helst kan anmäla sig, sedan tas de spelare ut som har högst rating enligt februarilistan.

Det är nog ingen vågad gissning att det nya upplägget beror på den starka kritiken förra året mot hur SM-gruppen togs ut. Bland annat fick inte Agrest vara med, trots att han var högst rankad av alla svenska spelare och har vunnit SM flera gånger.

Vissa spelare är direktkvalificerade: De tre bäst placerade förra året samt vinnaren av Mästarelit förra året.

Hittills har följande spelare anmält sig: Tikkanen, Smith och Wiedenkeller (alla direktkvalificerade) samt Hector, Cramling, Grandelius och Brynell.

Anmälningstiden går ut den 20/2. Anmälan skickas till Anders Pettersson.

SM-hemsidan
Fides Elo-lista för februari (svenskar)

Läs kommentaren till “SM-gruppen tas ut efter rating”

  1. Rickard Dahlström säger:

    Snygg den nya layouten på schack.se !!

Lämna en kommentar