feb 07
På www.schack.se läser vi att årets SM-grupp tas ut efter rating: Vem som helst kan anmäla sig, sedan tas de spelare ut som har högst rating enligt februarilistan.
Det är nog ingen vågad gissning att det nya upplägget beror på den starka kritiken förra året mot hur SM-gruppen togs ut. Bland annat fick inte Agrest vara med, trots att han var högst rankad av alla svenska spelare och har vunnit SM flera gånger.
Vissa spelare är direktkvalificerade: De tre bäst placerade förra året samt vinnaren av Mästarelit förra året.
Hittills har följande spelare anmält sig: Tikkanen, Smith och Wiedenkeller (alla direktkvalificerade) samt Hector, Cramling, Grandelius och Brynell.
Anmälningstiden går ut den 20/2. Anmälan skickas till Anders Pettersson.




11 februari 2013 klockan 20:35
Snygg den nya layouten på schack.se !!