Till helgen spelas Nordiska mästerskapet för flickor i Reykjavik. Spelet kommer att försigå fredag till söndag i tre grupper och Sverige representeras av sex flickor och uttagna är de som kom på de två första platserna i respektive klass i Flick-SM i våras. Lagkapten och den som översänt informationen om turneringarna är Björn Andersson. Det blir inte bara schack utan på lördagkväll är flickorna med medföljande föräldrar inbjudna till en mottagning på Svenska ambassaden.
| 1 | WIM Inna Agrest | 2174 | Grupp A | |
| 6 | Nicole Loginger | 0 | Grupp A | |
| 1 | Linda Åström | 1781 | Grupp B | |
| 2 | Jessica Bengtsson | 1753 | Grupp B | |
| 1 | Ina Kraemer | 0 | Grupp C | |
| 11 | Rina Weinman | 0 | Grupp C |
Egentligen skulle tävlingen avgjorts i april, men det välkända vulkanutbrottet tvingade arrangörerna att flytta tävlingen. På den officiella hemsidan går det att läsa om att det kommer att bli direktsändning och Schacksnack kommer att lägga upp länk till denna när det närmar sig start och i övrigt följa vad som händer i Island.





Senaste kommentarer