jan 17

corus 2010b

Tyvärr förlorade IM Nils Grandelius i rond två i CORUS Chess 2010 i GM-C mot holländare FM Stefan Kuipers. Mer om detta kommer så småningom när Axel Smiths rapport från Holland kommer. Det amerikanska superlöftet GM Ray Robson har öppnat turneringen förtroendegivande och leder ensam efter två vinster.

I GM-A har GM Alexei Shirov vunnit de inledande ronderna och är nu ensam i topp på maximala två poäng. Men det är ett gäng hungriga vargar han har som förföljare. Inte minst GM Magnus Carlsen som vann i dag.

Även I GM-B där finländare GM Tomi Nybäck huserar finns det en spelare med två poäng och det är hemmasonen GM Anish Giri.  


GM-A, GM-B och GM-C.
Klicka på resultatet för partiet.
Håll markören stilla över resultatet för information.






Lämna en kommentar