sep 14

Samtliga anmälda spelare i SK Rockaden, förutom GM Lars Karlsson som tyvärr utgick på grund av en hastig influensa, har varit på plats sedan i går kväll i Bilbao och acklimatiserat sig. Helhetsintrycket förutom att det är en modern och trevlig stad är också att det är vackert med den stora gröna parken och de höga statyerna. De gröna spårvagnarna sätter upp ett lugnt tempo som påverkar bilister och fotgängare som därmed visuellt hinner njuta av de höga och originella byggnaderna som sätter sin speciella prägel på Bilbao. Bakom staden ser man det kuperade och bergiga landskapet. Efter invigningen i går kväll ingick ett coctailparty och där bjöds det bland annat på fritt vin och öl. Storheter som GM Viswanathan Anand, GM Levon Aronian och GM Hou Yifan kunde skymtas i folkvimlet utbyta artighetsfraser.

Från vänster: IM Thomas Engqvist, FM Erik Hedman, IM Robert Bator, FM Martin Lokander, IM Emil Hermansson, Theodor Kenneskog och GM Erik Blomqvist. (Foto: N.N. med Robert Bators kamera!)

Lämna en kommentar