mar 02
Dagens fråga
En ny ”Veckans fråga” finns i högerspalten. Denna gång gäller det Sverigemästaretiteln. Frågan lyder kort och gott: ”Skall det vara särspel om Sverigemästertiteln?”. Schacksnack ställde frågan för ett par år sedan och det skall bli intressant att se om det blir ett annat resultat denna gång.

Läs de 4 kommentarerna till “Veckans fråga (påminnelse)…”

  1. Krister Berg säger:

    Hej !

    Ja, om inte inbördes resultat kan skilja två eller flera spelare åt.

  2. Sune Larsson säger:

    Jupp – kan inte spelarna själva enas om vem som mest förtjänar
    titeln ”Sverigemästare”- må spörsmålet avgöras genom tvekamp

    Finnes flera intressenter må man tänka sig trekamp eller fyrkamp

    Dragkamp dock aningen malplacerat i sammanhanget 😉

  3. Leo säger:

    Vad är schack om inte en dragkamp? 🙂

  4. Sune Larsson säger:

    Alternativet är att göra som i Arizona

    ”Just split the shit” 😉

Lämna en kommentar