mar 02

En ny ”Veckans fråga” finns i högerspalten. Denna gång gäller det Sverigemästaretiteln. Frågan lyder kort och gott: ”Skall det vara särspel om Sverigemästertiteln?”. Schacksnack ställde frågan för ett par år sedan och det skall bli intressant att se om det blir ett annat resultat denna gång.



27 februari 2012 klockan 17:19
Hej !
Ja, om inte inbördes resultat kan skilja två eller flera spelare åt.
29 februari 2012 klockan 11:35
Jupp – kan inte spelarna själva enas om vem som mest förtjänar
titeln ”Sverigemästare”- må spörsmålet avgöras genom tvekamp
Finnes flera intressenter må man tänka sig trekamp eller fyrkamp
Dragkamp dock aningen malplacerat i sammanhanget 😉
29 februari 2012 klockan 16:40
Vad är schack om inte en dragkamp? 🙂
1 mars 2012 klockan 11:45
Alternativet är att göra som i Arizona
”Just split the shit” 😉